Stor interesse for motivasjonskonferanse på Møglestu

Skrevet av Knut Erik Vikan og Oday Bin Khadra, 2MK/STC

Oktober møtte en stor og variert forsamling på over 70 mennesker til opplæringskonferanse i motivasjonsmetoden på Møglestu. Prosjektleder og andre aktører i HBS i Agder stilte, det møtte lærere fra alle skolenivå, og mange andre interesserte i arbeidet ved Møglestu og voksenopplæringa i Birkenes kom for å høre om metoden vår. Også innen helse er det interesse for metoden og både kommunepsykolog og kommunelege tok seg tid til å komme til Opplæringskonferanse.

Det var stort engasjement og mange lærere stilte gode spørsmål under konferansen. Lærerne fra barne- og ungdomsskolene i Birkenes ble utfordret til å bli med og prøve ut metoden på ulike nivå i skolen.  Hovedbudskapet til foredragsholderne var at elevene må ta ansvar for egne liv, egen læring og spesielt, egen motivasjon, noe som ble godt mottatt i salen. Vi har erfaring fra å jobbe med denne metoden, og vi tror at den kan hjelpe mange.

For å se mer om selve konferansen sjekk https://www.austagderfk.no/moglestuvgs under nytt og nyttig avdelingen.

Foto: Oday Bin Khadra