Motivasjonsmetoden presentert på HBS kick-off

Torsdag 13. september var det kick-off for Folkehelse-prosjektet Helsefremmende Barnehager og Skoler i Lillesand, og vi presenterte vår 5-trinns-motivasjonsmetode for mange interesserte. Motivasjonsprosjektet, som startet ved Møglestu videregående skole, utvides nå til Birkenes og Lillesand kommune. Vi er allerede i gang i voksenopplæring, og håper å komme i gang i grunnskolen i løpet av høsten. På bildet: Fra venstre: Gerd Martina Langeland, lektor ved Møglestu og prosjektleder i SAMM ved vgs, og May Olaug Horverak, prosjektleder SAMM i voksenopplæring og grunnskole, Birkenes. Fra høyre, Kedir Diary, miljøarbeider ved Lillesand voksenopplæring, som og bidrar til gjennomføring av metoden i voksenopplæring i Birkenes, og Anette Lindhagen, miljøterapeut i Lillesand kommune og HBS-koordinator i Lillesand.

Vi presenterer metoden
May og Gerd Martina med Arne Holte, professor i helsepsykologi ved UiO, som var svært fornøyd med at vi ble så engasjerte av foredraget hans, og at vi jobber med en helsefremmende, universell metode i skolen.

Én kommentar til “Motivasjonsmetoden presentert på HBS kick-off”

1. Et prosjekt som har perfekt påvirkning på de ny innkommende flyktning til Norge til å finne veien videre i det norsksamfunnet enten jobb eller utdanning .